Financial Controller til Bilernes Hus

Er du proaktiv og ambitiøs? Vil du være en aktiv partner i fortsat at transformere regnskabsfunktionen i Bilernes Hus til en proaktiv økonomifunktion? Er struktur og forretningsforståelse nøgleord, du kan nikke genkendende til?
Så er stillingen som Financial Controller i Bilernes Hus i Silkeborg måske noget for dig.

OM BILERNES HUS

Hos Bilernes Hus finder du Danmarks største udvalg af nye og brugte biler fra de meste populære bilmærker. Vi har stort moderne værksted, og rummer alle funktioner inden for salg, service og eftermarkedet inklusiv undervognsbehandling, bilsyn og test, klargøringscenter, autolakering og biludlejning.

STRUKTUREN

Afdelingen varetager økonomifunktionen for 2 virksomheder, Bilernes Hus A/S og Vulcan Silkeborg A/S.
Vulcan er et salgsselskab, der handler med VW og Skoda. Selskabet benytter Semler/Autocore som ERP system, hvilket er et krav fra importøren af mærkerne, der sælges i selskabet.
Bilernes Hus består af et eftermarked (værksteder og reservedele) og en salgsafdeling. Grundet importørkrav i Bilernes Hus benyttes der 2 ERP systemer – Dracar og Semler/Autocore.
Erfaring med et eller begge disse systemer vil være ønskeligt men ikke en nødvendighed.
Som Financial Controller indgår du i en økonomiafdeling med i alt 10 medarbejdere fordelt på et BogholderiTeam med 3 bogholdere, et CarTeam på 2 personer, som primært arbejder med de økonomiske aspekter af bilsalg, samt 2 løn/HR- medarbejdere, der varetager løn/HR-opgaver for hele Bjarne Nielsen A/S-koncernen samt 1 junior controller. Du vil være dagligdagens bindeled med afdelingens medarbejdere.

Du vil således sammen med vores junior controller udgøre ControllerTeamet.
Stillingen refererer til Økonomichef Benno Damgaard med hvem, der ligeledes er daglig sparring og fast ugentlig opfølgning/opgaveprioritering.

JOBBET

Bilernes Hus er en arbejdsplads med store muligheder for udvikling, og vi har nu behov for en kollega, der udover de faste opgaver kan være med til at optimere økonomiafdelingens processer og afrapporteringer.

Som Financial Controller vil dine primære opgaver bl.a. være:

  • Identificere relevante KPI'er og i samråd med økonomichefen at få sat informationerne i system, så der skabes værdi - både samlet for virksomheden og for den enkelte afdeling.
  • Løbende optimere og implementere nye og/eller ændrede processer i afdelingerne herunder økonomifunktionen. ’Sætte strøm til processer’.
  • Løbende rapportere til ledelsen omkring den økonomiske situation, som skal være rettidig og valid, herunder fremhæve og kommentere eventuelle afvigelser til forecast/budget.
  • Medvirke sammen med økonomichefen ved udarbejdelse af løbende forecasts samt kommentering heraf.
  • Medvirke sammen med økonomichefen ved udarbejdelse af budgettering, samt sikre at budgetforudsætninger er udarbejdet.
  • Løbende kontrollere udviklingen i varelagre, udestående debitorsaldi, mellemregninger samt simplificering heraf, effektivitetsrapporter og likviditetsudvikling/-forecast.
  • Deltage i udvikling samt videreudvikling af relevante BI-analyser.
  • Månedligt medvirke sammen med økonomichefen til at sikre relevant og løbende afstemt materiale.
  • Månedlig afrapportering til eksterne forretningsforbindelser.
  • Medvirke sammen med økonomichefen til at sikre korrekt indbetaling og angivelse af moms og afgifter til SKAT.
  • Løbende sikre kvalitet og korrekt bogføring.

FAGLIGE KVALIFIKATIONER

  • DU har flere års erfaring fra en regnskabs- og økonomifunktion, hvor du har siddet med ansvar for flere af de ovennævnte opgaver.
  • Du er fagligt dygtig og har en god forståelse for både at arbejde operationelt med opgaverne og at have et mere strategiske overblik.
  • Du har gode IT-kundskaber og er superbruger i Excel og OfficePakken generelt
  • Du forventes at have videregående uddannelse som fx cand.merc. i økonomistyring eller HD(R).

PERSONLIGE KVALIFIKATIONER

Du har et stort drive og gå-på-mod, hvor du som følge af dine initiativer tør udfordre de nuværende måder at arbejde på. Det forventes du selvstændigt tager ansvar for dine opgaver og derfor skal du arbejde struktureret og detaljeorienteret. Du sætter høje mål og som følge heraf kan du prioritere dit arbejde, så du derved sikrer overholdelse af deadlines. Derudover forventer vi, at du:

  • Har gode kommunikationsevner og formår at have en aktiv og synlig rolle i samarbejdet med ledelsen.
  • Har en analytisk tilgang til opgaverne.
  • Naturligt ser optimeringsmuligheder i økonomi rapporteringer og systemer.
  • Er proaktiv, konstruktiv og forholder dig kritisk til forskelligartede informationer af relevans for økonomiafdelingen.
  • Selv initierer analyser, som understøtter de økonomiske forhold.
  • Er god til at tilegne dig konkret forretningsforståelse.
  • Aktivt søger personlig og faglig udvikling.
  • Trives med kontinuerlige forandringer og udfordringer.

ANSØGNING

Ansøgningsfrist: 30. november 2018, men vi gør opmærksom på, at ansøgningerne vil blive behandlet løbende, hvorfor stillingen kan blive besat inden fristens udløb.
Forventet start efter aftale.

Hvis du har behov for at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Økonomichef Benno Damgaard på telefon 72 100 521.


Søg jobbet online

 



Publiceret: 01-11-2018
Udvalgte biler
Volkswagen Polo 1,4 TSi 150 BlueGT
33.000 km.
193.880 kr.
Audi A3 1,6 TDi Ambition S-tr.
91.000 km.
238.880 kr.
Skoda Octavia 1,5 TSi 150 Style DSG
9.000 km.
283.880 kr.
Kia Ceed 1,6 CRDi 128 Premium+ SW
117.000 km.
143.880 kr.
Nyheder & tips
Nyheder / blog / tips
Få gode tips og tilbud i din inbox